De Kracht Van Linkbuilden

Published May 06, 22
7 min read

Kwalitatieve Backlinks kopen

Kwalitatieve Backlinks kopen? Link-building is het proces van het krijgen van backlinks naar uw site van andere populaire websites (gebruik een blog, gast detachering, maak een profiel, ...). Het is een SEO-strategie die uw zoekposities kan verbeteren. Het krijgen van bulk backlinks van sites van hoge kwaliteit verhogen de autoriteit van uw site. Google algoritmen rangschikken het hoger onder de resultaten pagina's (SERPs). Website kan een concurrentievoordeel krijgen als het meer link populariteit heeft dan een concurrerende site. Combineer link-building met andere SEO-strategieën om te winnen.

Is het waar dat uw website met een slakkengang groeit, ondanks de kwaliteit van de inhoud?

Maak u geen zorgen. U bent niet de enige die met dit leed wordt geconfronteerd. Ik ben in de afgelopen tien jaar minstens duizend website-eigenaren tegengekomen die op de SOS-knop drukten vanwege precies hetzelfde probleem. Maar hier is het ding, de meeste van hen wist de oplossing zelf, maar wilde gewoon een bevestiging van mij met betrekking tot hetzelfde. U weet het ook. Het is niets anders dan kwaliteit backlinks. (Op voorwaarde dat je inhoud van hoge kwaliteit hebt) Net als u, waren de meeste van deze website-eigenaren hulpeloos ondanks het feit dat ze de oplossing kenden omdat kwalitatieve backlinks moeilijk te verkrijgen zijn en u misschien speciale middelen nodig heeft om ze te bouwen. Wanneer je de top-ranking pagina's op Google onder de loep neemt en probeert te beredeneren waarom sommige van de zeer concurrerende inhoud niet op nummer 1 staat, zul je uiteindelijk maar één antwoord vinden. Dat zijn backlinks. De hele SEO wereld kent de kracht van backlinks, en Google ook. In feite, als er één ding is dat Google nog steeds niet 100% kan aanpakken voor het overtreden van haar richtlijn, dan is het backlink. Waarom? Omdat als je kijkt naar alle verhalen van Google executives, ze waarschuwen gebruikers om geen backlinks te bouwen. Soms is er veel angstzaaierij die ze doen om ervoor te zorgen dat de kwetsbaarheid van hun algoritme niet wordt misbruikt. Deze waarschuwing is er al sinds de Penguin Update. Ze blijven er zelfs nu aan vasthouden. Als je het aantal keren dat Google executives waarschuwen voor backlinks vergelijkt met het aantal keren dat ze waarschuwen voor andere factoren die de rankings van zoekmachines kunnen beïnvloeden, dan zie je dat de eerstgenoemde factor overmatig veel aandacht krijgt.

Utrecht Linkbuilder

Hoe veelzijdiger de links naar je website, hoe meer Google het vertrouwt - Manieren van linkbuilding.. Linkprofiel van de concurrenten Door het linkprofiel van de concurrenten te bekijken zie je waarom de pagina goed scoort in de zoekmachines op basis van off-page factoren. Het geeft bovendien een goed idee van de mogelijkheden die er zijn om links te verkrijgen.

Het linkprofiel van de concurrentie is niet eenvoudig op te zoeken. Linkbuilding en Online PR. Hiervoor is speciale software nodig die zo veel mogelijk links op het internet in kaart brengt. Bewezen effecten door meer links De theorie hierboven klinkt natuurlijk mooi, maar werkt het ook echt? Hoe goed linkbuilding werkt is sterk afhankelijk van een aantal factoren, waaronder de kwaliteit van de techniek en content op de website, in verhouding tot concurrerende websites.

Aan de hand van een case van een van onze klanten kunnen we het effect van linkbuilding laten zien. Omdat we privacy respecteren is de naam van de klant en de zoektermen niet in beeld. Het gaat hier wel om belangrijke competitieve zoektermen die daadwerkelijk omzet opleveren en waarvoor je flink zou moeten betalen als je deze kliks via betaalde zoekresultaten moet verkrijgen.



Er zijn factoren die noodzakelijk zijn om de links hun “werk” te kunnen laten doen. Zo is er op de eerste plaats een website nodig die voldoende gebruik maakt van SEO-vriendelijke techniek. Denk hierbij onder meer aan snelle laadtijden, statische URL’s en een veilige HTTPS verbinding. Verder is het erg belangrijk dat er een pagina op je website staat die waardevolle, goed geschreven bevat die mensen ook echt willen vinden.

Hoe interessanter jouw pagina is, hoe meer andere websites geneigd zijn naar je te linken. Een pagina optimaliseren voor waarvan je weet dat er kansen zijn (bijvoorbeeld door een zoekwoord onderzoek) vergt minder inspanning dan links sturen naar een pagina met minimale informatie en relevantie voor dat onderwerp. Is je productpagina niet erg linkwaardig? Maak dan een informatieve blog pagina waarin je omschrijft hoe jij een specifiek probleem kunt oplossen (Linkbuilding strategie).

Deze zogenoemde interne link geeft ook Page, Rank-waarde door, waardoor je productpagina meeprofiteert. Zorg er ook voor dat je een goed werkend Google Analytics account of vergelijkbaar hebt. Hiermee kun je onder meer bekijken wat de toename is van het verkeer via zoekmachines als Google, en of deze bezoekers ook conversies (zoals bestellingen en contact aanvragen) doen.

Voor linkbuilding is dit niet anders. Besef goed wat realistisch is (Advies ontvangen over linkbuilding?). Met linkbuilding verdien je een positie in Google. Dat is iets anders dan advertentieruimte kopen. Merknamen als LEGO, Nike of Philips voorbijgaan op gelijknamige zoektermen is praktisch onmogelijk. Ook een relevante pagina op Wikipedia met tientallen tot honderden links voorbij gaan wordt een moeilijk verhaal.

Linkbuilding: Hoe Werkt Het En Wat Zijn De Voordelen In 2022?

Laat daarom eerst uitzoeken of het verschil tussen jouw pagina en die van de concurrenten overbrugbaar is. Je wilt tenslotte niet een strijd beginnen die je niet kunt winnen. Als je weet wat het verschil is tussen jouw website en je concurrenten qua linkprofiel, is het mogelijk om een doel op te stellen voor de te behalen links. Linkbuilding is een methode die wordt ingezet om hogere posities op belangrijke zoekwoorden in zoekmachines als Google te verkrijgen..

Een link in een artikel op een gerespecteerde website is meer waard dan een net aangemaakte startpagina. Linkbuilding strategie Om aan het aantal kwalitatieve links te komen om de concurrentie te verslaan is een linkbuilding strategie nodig. Deze strategie is dat in het teken staat om het eerder vastgestelde doel te behalen.

Backlinks creëren Dit betekent het handmatig toevoegen van één of meerdere links aan een website naar die van jou. Dit kan bijvoorbeeld door startpagina’s, bedrijvengidsen, profielen, reacties op blogs en fora, etc - Linkbuilding bureau. Het werk zit voorin in het vinden van de mogelijkheden en uitzoeken of de link waarde door geeft, zodat je er ook hoger door komt in Google.

Voor minder concurrerende markten is het handmatig toevoegen van links een effectieve linkbuilding strategie, omdat je er snel een aantal goede links door krijgt die de doorslag al kunnen geven. 2. Backlinks kopen Het kopen van links betekent dat je een link krijgt als je een tegenprestatie levert. Meestal is dit een geldbedrag, maar kan ook het leveren van een product of dienst zijn.

Google stelt in hun Google’s Webmaster Guidelines dat dit niet de bedoeling is, en is daarom niet zonder risico. De reden hiervoor is omdat Google’s systeem gebouwd is op het analyseren van backlinks (Wat is linkbuilding precies?). Betalen voor links wordt door Google gezien als een oneerlijk voordeel. Het is voor het algoritme wel lastig te bepalen wanneer er betaald is voor een link.

Omdat het werkt zien we betaalde links veel terug in linkprofielen, juist ook van grote commerciële sites. Voor concurrerende markten is het kopen van links een snelle manier om op relevante en hoogwaardige websites te komen. Prijzen variëren van enkele tientjes tot soms wel duizenden euro’s voor een artikel met link.

Hierdoor heeft de ontvanger niet het idee dat je hem of haar serieus neemt. De kans op een succesvolle link plaatsing naar jouw website is daarom ook klein. Het werkt beter om wat tijd te stoppen in het leren kennen van de website en de mensen erachter. Op die manier kun je een voorstel sturen waar het ook interessant is voor de websitebeheerders om er op in te gaan.

Hoe Kom Je Aan Backlinks? (+15 Linkbuilding Tips!)

Je kunt stellen dat hoe beter de relatie is die je hebt met een website beheerder, hoe hoger de kans is dat je een link naar je site krijgt - Linkbuilding uitbesteden aan een bureau?. Dit komt omdat hij of zij je genoeg moet vertrouwen en respecteren om een pagina op je site oprecht aan te bevelen.

Bijvoorbeeld een handige rekentool of een heldere uitleg van een begrip. 2. Als bron voor een online publicatie Als een journalist of blogger refereert aan (een stuk van) jouw content, dan het et gebruikelijk om een link te plaatsen naar de bron (Blogs laten schrijven). Dit wordt vaak gedaan bij onderzoeken, rekenhulpmiddelen, afbeeldingen, etc.

Je deelt hierbij jouw kennis en krijgt een link naar je website om te laten zien wie je bent. Dit soort links zijn lastiger te krijgen, maar daarom heel waardevol en lastig te evenaren door concurrenten. Manieren om jouw content bij de juiste mensen onder de aandacht te brengen zijn nieuwsbrieven, persberichten en plaatsing op social media met de juiste volgers - Linkbuilding is een methode die wordt ingezet om hogere posities op belangrijke zoekwoorden in zoekmachines als Google te verkrijgen..

Organisch via een zoekopdracht, social media of mond-tot-mond Dit soort links is lastiger om op aan te sturen en komt vaak neer op goede branding. Blogs laten maken Amsterdam - Linkbuilding bureau. Consistent extreem goede content publiceren of iets anders exceptioneel doen helpt om op te vallen en hierdoor op een organische manier onder de aandacht te komen.



Onder het kopje linkbuilding strategie staan al een aantal voorbeelden genoemd. De manier waarop je regelmatig links kunt verkrijgen noemen we een . In de SEO wereld worden linkbuilding tactieken ingedeeld op basis hoe Google tegenover deze tactieken staat. De namen voor deze indeling zijn white hat en black hat.



White hat Google wil dat de links op een zo natuurlijk mogelijke manier worden verkregen, zonder dat daar een tegenprestatie tegenover staat. De linkbuilding tactieken die volledig in lijn zijn met de Google Guidelines worden white hat genoemd. Voorbeelden van white hat linkbuilding tactieken zijn: Relevante directories en bedrijvenregisters Links op sites van vrienden en leveranciers Showcase websites met voorbeelden van goede sites Gastblogs op relevante autoritaire websites Grey hat Grey hat is een iets minder bekende term.

Omdat deze links op een natuurlijke manier voorkomen, maar niet altijd een no-follow tag meekrijgen, is het lastig voor het algoritme om hier onderscheid in te maken. Voorbeelden van grey hat linkbuilding tactieken zijn: Link ruil Persberichten tegen betaling Artikel plaatsing op websites die nauwelijks gelezen worden Sponsoring Black hat Black hat is de term die gebruikt wordt voor methoden die Google als ongewenst ziet - Werkwijze van Linkbuilding.

Wat Zijn Linkbuilding Teksten?

Dit raden wij overigens ook af om te doen. Google raadt het betalen voor een link die linkwaarde doorgeeft af. Dit om te voorkomen dat lage kwaliteit pagina’s toch hoog komen, omdat links een zwaar onderdeel van het algoritme van Google uitmaken. Bij grootschalig gebruik van black hat linkbuilding kan het voorkomen dat Google de links niet meer meetelt voor de posities.

Blogs plaatsen op relevante websites

Het concept zelf achter gast bloggen is vrij eenvoudig. In de kern gaat het om het delen van je expertise in een artikel dat gepubliceerd wordt op de website van iemand anders. Als bijproduct van het delen van inhoud die authentiek, waardevol en uniek is - zult u in staat zijn om een backlink te krijgen die terugverwijst naar uw website, of de website van uw klant. Als het goed gedaan wordt, wordt blogs op relevante websites beschouwd als een White Hat techniek voor linkbuilding. En het is een uiterst effectieve techniek die wordt gebruikt door professionele schrijvers en SEO-bureaus om verkeer te stimuleren en rankings te beïnvloeden. (links kopen) We hebben geleerd dat, in de wereld van SEO, backlinks als valuta zijn. Degenen die ze kunnen verwerven zijn de moderne oliezoekers van het internet. Als je weet waar je moet graven - en weet hoe je moet graven - dan zul je goed beloond worden. De juiste aanpak van blogs op relevante websites is om het niet alleen voor de backlinks te doen. Dit klinkt waarschijnlijk contra-intuïtief, en dat is het ook, maar het echte motief achter gastbloggen moet niet zelfpromotie zijn. Het zou moeten zijn om oprecht en authentiek advies te geven over een specifiek onderwerp aan een gemeenschap. De backlinks zullen dan komen als een biproduct. Nuttige, relevante en kwalitatieve inhoud wint altijd en is de sleutel tot SEO, gastbloggen en het opbouwen van backlinks. Wanneer je gastblogt, moet je inhoud altijd dienstbaar zijn aan de lezers. Als je het uitsluitend benadert als een middel om een backlink te krijgen, dan zullen je inspanningen worden herkend als spam. Dus ook al is de backlink waar je op uit bent, dat doel mag niet duidelijk zijn in je pitch aan redacteuren. Redacteuren houden er niet van als mensen hen pitchen voor een gastblog als het alleen om een backlink gaat. Ze willen alleen dat je contact opneemt als je iets waardevols te zeggen hebt. Iets unieks dat je naar de tafel brengt, op een manier die nog nooit eerder is gezegd. Wees authentiek. Echt. Inzichtelijk. Dit zijn de 3 pijlers voor het verkrijgen van hoogwaardige mogelijkheden voor gastblogging. Creëer doelgerichte inhoud en laat de backlinks maar komen als bijproduct.

De voordelen van blogs op relevante websites

De voordelen van blogs op relevante websites zijn enorm - en ze hebben evenveel invloed op zowel de auteur van de inhoud als op de website die de inhoud plaatst. Zoekmachines hechten veel waarde aan kwaliteitsinhoud en er is dan ook geen betere manier om die te leveren dan door middel van een goed geschreven gastbericht. Zoals de meeste White Hat methoden, zijn er weinig sluiproutes hier. Gastbloggen vergt tijd, planning, hard werken, en wat geduld. Maar voor zowel schrijvers als bedrijven, vertrouwen we erop dat de voordelen zeker de moeite waard zijn. Vergroot bekendheid Een van die voordelen is de boost in naamsbekendheid en exposure die kan worden verkregen. Bedrijven en merken begrijpen de cruciale rol die bloggen speelt in hun marketingstrategie. Om vertrouwen en autoriteit op te bouwen bij hun publiek, weten ze dat ze op een consistente basis content moeten plaatsen die overeenkomt met hun merk. Door het delen van deskundige artikelen, tips en onderzoek, blijven ze relevant voor hun huidige klanten - en zullen ze ook nieuwe klanten verdienen door het organische verkeer dat naar hun website wordt gedreven. Merken hebben altijd behoefte aan deze content. Daarom vertrouwen ze op experts zoals jij om hen te voorzien van deze bron van kennis. Dit is natuurlijk een tweerichtingsverkeer. Niet alleen wint het bedrijf door het verkrijgen van zoekmachine autoriteit, maar jij als schrijver wint door het vestigen van je expertise en het verbreden van je exposure. Voor een freelance schrijver die een reputatie en abonneebestand probeert op te bouwen, is blogs op relevante websites een betrouwbare manier om dat te bereiken.

Navigation

Home

Latest Posts

Tuinaanleg Overpelt

Published Jun 25, 22
3 min read

Specialist Linkbuilding

Published Jun 23, 22
10 min read

Frans Van Geel Tuinaanleg

Published Jun 23, 22
8 min read