All Categories
Featured
Table of Contents
De citroen mehari styled by Courrèges is de vrucht van de samenwerking tussen twee visionaire en iconische Franse Merken: Citroën en het Modehuis Courrèges. Ongeveer 50 jaar na de lancering van de Méhari in 1968 werd de E-MEHARI in december 2015 onthuld. Deze 100% elektrische 4-zits cabriolet is een echte vrije vogel die zorgt voor fun en moderniteit. Het is een perfecte weerspiegeling van de waarden van Citroën: creativiteit, vrijheid en optimisme.
Tegelijkertijd brengen het Modehuis Courrèges en zijn creaties met een jongen en vrije geest een omwenteling teweeg in de modewereld... Twee creatieve werelden die sinds mensenheugenis nauw verwant zijn en mekaar aanvullen. Vandaag snijden ze samen een nieuw hoofdstuk aan. En dit hoofdstuk is de concept-car Citroën E-MEHARI "styled by Courrèges". Concurrent Renault bracht als tegenhanger de Renault Rodeo op de markt, gebaseerd op een Renault 4. Die werd echter niet veel buiten Frankrijk geëxporteerd. In 1970 werd de Méhari naar de Verenigde Staten geëxporteerd.Elke anderhalve minuut is er een kans om de installatie te stoppen in de juiste stand. En een zelfstempelaar of bordje te missen tijdens de felicitaties voor weer een voortreffelijk uitgevoerde technische handeling. Het aan- en uitzetten van de ruitenwissers dient tot een minimum te worden beperkt (citroen 2cv). Net als de montage van het dak, wat in een hagelbui precies lang genoeg duurt om in de zitkuilen in de bank een pierenbad te doen ontstaan.
Dan moet je vooral het routeboek niet onder de hoeken van de voorruit plaatsen. citroen mehari 1974. Op zompige kaarten een visgraat of lijnbenadering intekenen is een garantie voor foutrijden. Marcel heeft bij de instap reeds het eerste déjà vu: de benen onder het stuur gaat alleen als je niet hoeft te remmen en ernaast geeft problemen met richtingaanwijzer en lichtschakelaar, die gelukkig in stand tien voor twee net genoeg ruimte laten om met het rechterscheenbeen tegen de punt van de stalen Tripmaster te leunen.
Dan kun je maar beter dakloos zijn, anders heb je ook nog een scoliose in je rug en twee bulten in het dak bij een (vanwege die ruitenwissers) niet juist ingeschatte ralentisseur (Franse chassismoordenaar, afgestemd op Citroëns) of een spoorwegovergang. Toch prijs Op de laatste avond in de grote zaal van hotel Koningshof te Veldhoven hebben Marcel en Willem zich (alweer met een wijntje) geïnstalleerd tussen vermoeide Citroënisten, klaar om te klappen voor de collega s met minder dan vijfduizend strafpunten.
België is alleen geschikt voor rally s als het niet uitmaakt óf, waar en wanneer je arriveert. Dat Belgen er zelf de weg nog vinden verdient diep respect - occasion citroen mehari. Met hevige verontschuldigingen aan Marc/Raymond en Leon/ Ruut, de andere bejaarden, nemen Willem en Marcel de Prix d Endurance in ontvangst; de prijs der ontberingen, unaniem toegekend door de jury.
Aan de Radar heeft het niet gelegen. Het waren vier fantastische dagen. Marcel Captijn Zie16 28 29 VIVA ITALIA 2CV in de GP Nuvolari Theo van Esch De jaren 70 als dagelijkse auto, overal in Europa ging je heen met dat heerlijke karretje (citroen 2cv). Vanaf 1985 verandert je wereld en de 2CV wordt je hobby - mehari citroen occasion belgique.
Je auto veranderd van vervoermiddel naar verzamelobject. Bijna 20 jaar werden een 2CV6 in topstaat gehouden en iets later een 2CV AZL in topstaat gebracht. Sleutelen, zoeken naar de juiste onderdelen, praten met clubleden in het magazijn. Een 2CV in statutaire staat brengen is een prachtige bezigheid. citroen e mehari occasion. 40 jaar met een 2CV door het leven anaf 2000 verwatert de kwaliteit van de hobby.
Het rondje om de kerk of soms een stukje verder is het traject wat nog met de auto s wordt gereden. Nog altijd heel trots op je 2CV maar toch ook niet echt enerverend - citroen mehari 4x4 a vendre. Italië Vakanties in Italië doen in mij een nieuw autovirus ontwaken. Italian regularity : met mooie oude auto s tijdstrajecten rijden over vele honderden kilometers door prachtige landschappen.
De bestuurders worden een beetje gek verklaard, maar hebben er zelf veel vertrouwen in. Mijn co pilot in eerdere wedstrijden, Bas Coret, neemt de 2CV voor 3 dagen mee voor, waarschijnlijk, haar zwaarste ritje ooit. Vanaf 1 uur wordt er gestart voor een rit van Mantova naar Rimini via San Marino (citroen cactus mehari prix).
Onderweg nog even over het circuit van Imola om de snelheid van de kleine 2CV te testen. 85 km per uur! Daar wordt men in Italië niet wakker voor. In het aarde donker worden zware steile klimmen genomen. In de bergen gaat het langzaam maar gestaag: 2e versnelling 20 km per uur! De Porsche s vliegen tegelijkertijd om je oren.
Overal applaus en opgestoken duimen en veel geduld van de snelle deelnemers om je heen. Zonder problemen wordt de eerste etappe afgewerkt binnen de gestelde tijdslimieten. De auto staat trots tussen de grootheden van de auto geschiedenis geparkeerd in het park ferme. Zaterdag volgt een rit van 550 km door Toscane.
De 2CV is de avond doorvoor geparkeerd naast een Mercedes 300 SL. Voor de aankoop prijs van deze auto kunnen we 40 2CV s aanschaffen! Vier monteurs zijn zenuwachtig in de weer om de auto aan de praat te krijgen. De 2CV doet niet zo moeilijk, even aan de D knop trekken, een rammelend geluid en...
De monteurs en de Mercedes in verbazing achterlatend! Op de stadspleinen De rit kent opnieuw zware beklimmingen over smalle wegen en voert naar Arrezzo en Siena. Deze steden worden voor de race geopend en op de pleinen van de stad zijn veel bezoekers die de deelnemers toejuichen. Met je 2CV over de Campo van Sienna, ongekende schoonheden vermengen zich, een 2CV tussen eeuwen oude architectuur.
Een glaasje heerlijke wijn, veel waardering voor de dappere auto en haar bestuurders, prachtige natuur. Van vermoeidheid is geen sprake. Twaalf uur na de start wordt er onder luid applaus gefi- nisht. Veel verbazing dat je met 12 pk kan concurreren met 100 pk - citroen mehari onderdelen. Uiteraard minder snel, maar met een benzine verbruik van 1: 23 en, voor de vorm, een kwart liter olie.
Sensationeel is het traject van 30 km over een dijk langs de Po die speciaal is geopend voor de GP Nuvolari. Plank gas, wiegend van bocht naar bocht gaat de 2CV voort. Enthousiasme in stadjes die zwaar getroffen zijn door de aartbeving van afgelopen voorjaar. Een prachtig en wellicht onderschat landschap van de Po vlakte begeleid de laatste kilometers.
Binnen de gestelde tijd, zonder een enkel probleem, staat het dappere autootje weer op het Piazza Sordello. De 2CV heeft zich bewezen, het is geweldig leuk om uren lang te toeren door prachtige landschappen. De 2CV liefde is weer aangewakkerd, nieuw leven is er ingeblazen! niet langer in de garage maar meenemen voor ogenschijnlijk onmogelijke opgaven!17 30 31 ONDERDELEN Alles over de onderdelen voor een Eend Veel onderdelen van de 2CV zijn nog gewoon te verkrijgen en ook nieuw leverbaar - citroen mehari precio.
Deze magazijnen kopen groot, waardoor de prijzen scherp kunnen blijven. Uiteraard hebben ze geen winst op het oog, dus zijn ze over het algemeen goedkoper dan de handelaren - citroen mehari electric. Het technische advies is natuurlijk onbetaalbaar, maar krijg je er als lid gratis bij. Daarnaast is het zo, dat als een onderdeel helemaal niet meer beschikbaar is, er voor gezorgd wordt, dat het nagemaakt wordt.
Een kijkje in de keukens: en zichzelf respecterende autoclub heeft, naast leden en evenementen en een clubblad, ook een magazijn. Tenminste, als het een club betreft met oude auto s, waarvan de onderdelen niet op elke hoek te kopen zijn. Nu is de EEEC een club voor oude Eenden van voor 1970 en daardoor is ons magazijn het belangrijkste onderdeel van de club.
Dit is ook de reden, dat we leden hebben, die overal ter wereld wonen. Of je nu een oude Eend gaat restaureren in Zuid Afrika, of Nieuw Zeeland of Finland, je kan altijd bij ons terecht. Belangrijk is natuurlijk, dat je weet welke type 2CV je hebt en uit welk jaar, ook de plaats van herkomst is een gegeven.
Grasduinen Een aantal onderdelen worden nieuw gemaakt in een goede kwaliteit, maar een deel moet toch gevonden worden op beurzen en evenementen. Onze magazijnmedewerkers gaan daarom een aantal keer per jaar met een grote auto de verschillende beurzen langs in Frankrijk, België en Duitsland en vinden daar nog steeds oude en/of gebruikte onderdelen die onmisbaar zijn.
Ook op de Citro, Mobile zijn nog steeds leuke vondsten te doen. Een andere bron van onderdelen zijn garages die er mee ophouden en in één partij hun hele voorraad van de hand doen. Daarbij zitten dan ook zaken, die niet voor onze club te gebruiken zijn, die worden dan doorverhandeld naar andere clubs.
Degene die ze brengt is al blij, dat hij er eindelijk is en dat hij alles uit kan laden. Het wegzetten is dan iets, wat de volgende keer moet gebeuren en die volgende keer is een gewone magazijn dag, dan moeten er ook klanten geholpen worden, dus alles tegelijk. Daarnaast wordt op zo n dag ook verder gegaan met de opbouw van Ad Verburg: Oer-Eend onderdelen, (vaak al 60 jaar oud) vind je bij de EEEC in Soest het magazijn (citroen e-mehari occasion).
Dit is dus één van de gegevens, waarmee de magazijncommissie dagelijks mee om moet gaan en waar nu eenmaal tijd in gaat zitten. Het magazijn is gevestigd in een fraaie boerderij in Soest. citroen mehari electric. Begonnen in de deel van de boerderij, zijn we zo langzamerhand verder gegroeid met een aantal magazijnen met nummers.
Latest Posts
Badkleding Kind
Kinderen Badkleding
Sneldrogende Badkleding